هزینه تعویض در و پنجره های قدیمی به چه عواملی بستگی دارد؟

هزینه تعویض در و پنجره‌ قدیمی به چه عواملی بستگی دارد؟

تعویض در و پنجره های قدیمی می تواند تفاوت زیادی در حس و حال خانه شما ایجاد کند. تکنولوژی در زمینه در و پنجره در سال های اخیر پیشرفت زیادی کرده و اگر از آخرین باری که در خانه خود پنجره‌های جدیدی نصب کرده‌اید بیش از 10 سال پیش می گذرد- حتی اگر دوجداره باشند، احتمالا از وجود این همه تنوع در قسمت های مختلف در و پنجره متعجب خواهید شد. در و پنجره های مدرن امروزی هم امنیت بیشتر و هم اتلاف انرژی بسیار کمتری دارند. در و پنجره های جدید انواع مختلفی از سبک ها، مواد، رنگ ها و هزینه ها را دارند که تفاوت واقعی در نحوه استفاده از فضا ایجاد می کند.  البته هر وقت بحث تعویض در و پنجره میشود، دغدغه اصلی هزینه گزافی است که میتواند داشته باشد. هزینه تعویض در و پنجره به عوامل زیادی بستگی دارد که در اینجا به چند مورد آن اشاره میکنیم.

می تواند تفاوت زیادی در حس و حال خانه شما ایجاد کند. تکنولوژی در زمینه تعویض در و پنجره های قدیمی در سال های اخیر پیشرفت زیادی کرده و اگر از آخرین باری که در خانه خود پنجره‌های جدیدی نصب کرده‌اید بیش از 10 سال پیش می گذرد- حتی اگر دوجداره باشند، احتمالا از وجود این همه تنوع در قسمت های مختلف در و پنجره متعجب خواهید شد. در و پنجره های مدرن امروزی هم امنیت بیشتر و هم اتلاف انرژی بسیار کمتری دارند. در و پنجره های جدید انواع مختلفی از سبک ها، مواد، رنگ ها و هزینه ها را دارند که تفاوت واقعی در نحوه استفاده از فضا ایجاد می کند.  البته هر وقت بحث تعویض در و پنجره میشود، دغدغه اصلی هزینه گزافی است که میتواند داشته باشد. هزینه تعویض در و پنجره به عوامل زیادی بستگی دارد که در اینجا به چند مورد آن اشاره میکنیم.

با  اپلیکشن طراحی در و پنجره دوجداره آلومینیوم می توانید به راحتی طراحی در و پنجره خود را انجام دهید.

موارد موثر تعویض در و پنجره های قدیمی

نوع ساختمان

این که خانه تازه ساز باشد یا قدیمی، اینکه آپارتمان باشد یا ویلایی، در هزینه تعویض موثر است. طبیعتا هرچه خانه قدیمی تر باشد هزینه تعویض در و پنجره در آن بالاتر خواهد بود. صاحبان خانه های قدیمی معمولاً باید قیمت پیش بینی شده را چند برابر کنند. خانه‌های قدیمی چالش‌های مختلفی دارند. این چالش ها شامل پوسیده بودن جای در و پنجره، مطابقت در و پنجره های جدید با معماری ساختمان، تزئینات آسیب دیده و تعمیرات، که مشکل اصلی بیشتر خانه های قدیمی است، میشود. غیر عادی بودن اندازه بعضی از پنجره ها نیز یک عامل مهم در میزان هزینه است. برای رفع مشکل اندازه غیر عادی میتوان از پنجره های سفارشی استفاده کرد.

نوع پروفیل در تعویض در و پنجره های قدیمی

upvc

UPVC یک ماده سبک وزن اما قوی است که نگهداری از آن آسان است و فقط به پاک کردن نیاز دارد. UPVC سفید مقرون به صرفه ترین رنگ است. باید در نظر داشته باشید که هر نوع UPVC  به صرفه نیست پروفیل UPVC بی کیفیت می تواند در طول زمان تاب بخورد و دوباره مجبور به پرداخت هزینه تعویض شوید.

تعویض در و پنجره های قدیمی

آلومینیوم

فریم های آلومینیومی در طیف گسترده ای از اندازه ها و رنگ ها موجود هستند. آنها نسبت به قاب های UPVC دارای ظاهر شیک تر و باریک تری هستند و اغلب در خانه های امروزی استفاده می شوند. البته از لحاظ قیمت، آلومینیوم قیمت بالاتری نسبت به UPVC دارد.

نوع بازشو و سبک پنجره

این که سبک پنجره چه باشد در قیمت آن تاثیر میگذارد. معمول ترین سبک های پنجره، هلالی و مستطیلی هستند. پنجره های هلالی به دلیل اینکه نوع شیشه و پروفیل خاصی مصرف میکنند معمولا گرانتر از پنجره های مستطیلی هستند. دیگر سبک های پنجره هم هستند که باید به طور سفارشی ساخته شوند و گران قیمتند، مثل پنجره خلیجی، پنجره گلخانه ای و بلوک شیشه ای.

نوع بازشو پنجره از دیگر عواملی است که باید هنگام تعویض در و پنجره ها به آن دقت کنید. در لیست زیر انواع بازشو ها را به ترتیب قیمت( از ارزانترین به گرانترین) قرار دادیم.

پنجره تک حالته: پنجره‌های تک حالته دو پنل دارند و به صورت عمودی یا افقی باز می‌شوند. به این صورت که یک لنگه ثابت است و لنگه دیگر باز میشود. از این مدل یک حالت دیگر وجود دارد که در آن هر دو لنگه قابلیت حرکت دارند.

دو حالته : مشخصه این حالت از پنجره همانطور که از اسمش میتوان متوجه شد، این است که دو حالت باز شدن دارد. باز شدن بر روی دو محور عمودی و افقی، که با استفاده از یک دستگیره انجام میشود.

پنجره های کشویی :در پنجره کشویی از نوع خاصی از پروفیل که بصورت کشویی بوده استفاده می شود. نوع عملکرد آن به طوریست که یک لنگه ثابت شده و لنگه ی دیگر در همان جا بر روی ریل از چپ به راست یا بالعکس حرکت میکند تا روی لنگه ثابت قرار بگیرد.

پنجره های آکاردئونی : همانطور از اسم این نوع بازشو پیداست نوع باز و بسته شدن این پنجره ها همانند باز و بسته شدن دستگاه آکاردئون می باشد. به عبارتی لنگه ها به صورت لولایی و در یک سمت از چارچوب درب یا پنجره قرار می گیرند. در این مدل حرکت لنگه ها توسط ریل هایی که به صورت افقی در بالا و پایین درب و پنجره نصب می گردند، انجام می شود.

پنجره های فولکس واگنی: سیستم عملکرد این پنجره ها بسیار جذاب است. به شکلی که یک لنگه بطور کاملا از فرم جدا شده و با جک های مخصوص چند سانتی متر به داخل می آید و در جهت چپ یا راست بر روی ریلی تعبیه شده در بالا و پایین فریم حرکت کرده و بر روی لنگه ثابت قرار می گیرد.

نوع شیشه

در ایران با توجه به مبحث 19 مقررات ملی ساختمانی، که از سال 1370 به تصویب رسیده و در رابطه با صرفه جویی در انرژی است، همه ساختمان های جدید موظفند، در و پنجره دوجداره نصب کنند. این مبحث در مورد بازسازی یا تعویض در و پنجره های قدیمی هم صادق است. دلیل چنین قانونی این است که پنجره دوجداره راندمان حرارتی را تا 80٪ نسبت به تک جداره بهبود می بخشد.

در و پنجره های دو جداره از دو تکه شیشه مجزا تشکیل میشوند که با خلاء از هم جدا شده اند. خلاء بین شیشه ها به عنوان عایق عمل می کند. پنجره دوجداره میتواند از شیشه های مورد استفاده در پنجره های تک جداره، شیشه های لمینت یا UV رنگی تشکیل شود.

دقت اندازه گیری به چه عواملی بستگی داردنتیجه گیری

تعویض در و پنجره های قدیمی یکی از موارد مهم و قابل توجه در بازسازی ساختمان می باشد. در گذر زمان هر قسمت از در و پنجره ها با پیشرفت هایی رو به رو شده است. این پیشرفت ها خود باعث به وجود آمدن یک سری ویژگی های مهم در در و پنجره ها شده است. این ویژگی ها در میانگین هزینه ها موثر است.  البته موارد دیگری جدا از عوامل توضیح داده شده در متن هم وجود دارد مانند، هزینه نصب، حمل و نقل، و ارتفاع ساختمان. درست است که هزینه نصب و حمل و نقل در مقایسه با دیگر هزینه ها ناچیز به نظر میرسد، اما باز هم جزو مواردی است در هزینه کلی تعویض تاثیر میگذارد.

0 0 رای ها
امتیاز شما

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها