نحوه محاسبه قیمت پنجره دوجداره

نحوه محاسبه قیمت پنجره دوجداره

محاسبه قیمت پنجره دوجداره با استفاده از نرم افزار : پنجره های دو جداره به دلیل امنیت بالا و عایق بودن به یکی از محبوب ترین انواع شیشه برای اکثر خانه ها تبدیل شده اند. نصب پنجره های دوجداره در خانه شما باعث کاهش اتلاف انرژی، و آلودگی صوتی میشود. صرف نظر از سبک، می توان  گفت که نصب پنجره های دوجداره فرآیندی هزینه بر است، پس دانستن اینکه پنجره های دوجداره چطور قیمت گذاری میشوند بسیار مهم است. برای همین ما راهنمایی تهیه کرده ایم که نشان میدهد چه مواردی در قیمت یک پنجره دوجداره تاثیر میگذارد تا بتوانید پنجره ای با قیمت مناسب پیدا کنید.

موارد تاثیر گذار در محاسبه قیمت پنجره دوجداره

تعداد و اندازه پنجره : هزینه پنجره دوجداره تا حدودی به تعداد پنجره های خانه شما بستگی دارد. اندازه پنجره ها نیز  بر هزینه کلی خرید پنجره دوجداره تأثیر می گذارد. عامل دیگر ضخامت پنجره است، پنجره های دوجداره -بسته به اندازه پنجره- دارای ضخامت استاندارد بین 14 تا 28 میلی متر هستند. اساساً، هرچه پنجره ضخیم تر باشد، عایق تر است.

رنگ قاب – پنجره های UPVC رنگی بیشتر از UPVC سفید قیمت دارند. همچنین اگر بخواهید قاب چوبی داشته باشید باید هزینه بیشتری بپردازید.

شیشه – اکثر پنجره‌های جدید به صورت استاندارد دارای شیشه دوجداره هستند و ممکن است قیمت شیشه‌های دوجداره برای شیشه‌های آکوستیک، شیشه‌های کم مصرف، شیشه‌های مبهم، شیشه‌های سربی یا طرح‌دار افزایش یابد.

طراحی – پنجره‌های ساده ارزان‌تر از پنجره‌های طرح دار هستند. همچنین پنجره لولایی از پنجره کشویی مقرون به صرفه تر است.

قاب – کیفیت قاب بسته متریال استفاده شده دارد، قیمت قاب های آلومینیوم با UPVC متفاوت است.

یراق آلات پنجره – طیف وسیعی از دستگیره ها و قفل های مختلف وجود دارد و از نظر جنس و کیفیت متفاوت هستند. طبیعی است که هر قدر تعداد باز شو ها بیشتر باشد یراق آلات بیشتری در یک پنجره مصرف شده و قیمت آن بیشتر میشود. البته تعداد باز شو ها به ابعاد پنچره، دکوراسیون داخلی و نمای بیرونی و بستگی دارد. قیمت یراق آلات پنجره UPVC ممکن است بر اساس نوع پروفیل و سیستم پروفیل متغییر باشد.

مکان – شاید فکر کنید هزینه های حمل و نقل اهمیت چندانی ندارد ولی حمل نقل در نهایت بر هزینه پنجره دوجداه تاثیر میگذارد

ما به چند مورد اشاره کرده‌ایم که در میزان هزینه ها برای  پنجره دوجداره موثر است. در قیمت پنجره ملاحظات دیگری نیز وجود دارد. برای مثال نصب پنجره در طبقات بالاتر نسبت به طبقات پایین هزینه بیشتری دارد. به عنوان مثال، هنگامی که شما در یک خانه شهری سه طبقه پنجره نصب می کنید، ممکن است هزینه ها افزایش یابد.

یکی دیگر از مواردی که باعث افزایش قیمت می شود، بزرگی پنجره ها است. نصب پنجره های کوچکتر فقط به یک نفر نیاز دارد، اما پنجره های بزرگتر حداقل به دو نفر نیاز دارند که هزینه را بالا می برد.

سبک پنجره دوجداره

پنجره های ساده

این سبک استاندارد پنجره است که در اکثر ساختمان ها استفاده میشود است. پنجره های ساده روی یک لولای جانبی با یک بازشو یا یک جفت باز می شوند.

پنجره های طرح دار(جورجین بار)

پنجره های طرح دار زیبایی و جلوه خاصی دارند؛ و از نظر زیبایی شناسی که می تواند ارزش قابل توجهی به خانه بیافزاید. یک پنجره طرح دار دارای دو پانل قاب بندی شده طرح دار است که روی یکدیگر به بالا و پایین می لغزند. این پنجره ها از پنجره های ساده به طور قابل توجهی گرانتر هستند.

محاسبه قیمت پنجره دوجداره

نوع پنجره های خلیجی

پنجره های خلیجی کمی از اتاق بیرون می آیند و به همین دلیل به جای یک پنجره به سه پنجره نیاز دارند. پنجره خلیجی برای ورود نور زیاد و ایجاد فضای اضافی بسیار عالی است، یک پنجره خلیجی به شما منظره دلپذیری از بیرون خانه به شما می دهد. ساخت و نصب پنجره های خلیجی میتوان هزینه بر باشد.

پنجره های بازشو دوحالته

پنجره دوحالته تبدیل به یک سبک بسیار محبوب برای پنجره‌های UPVC و آلومینیومی شده است، زیرا می‌توان آن‌ها را با کج کردن به سمت داخل در حالی که کاملاً قفل هستند، برای تهویه باز گذاشت.

 قیمت پنجره دوجداره

تاثیر جنس قالب در قیمت پنجره دوجداره

جدای از سبک پنجره، جنس قاب نیز بر میانگین هزینه شیشه دوجداره تأثیر می گذارد:

پنجره های یو پی وی سی

پلی وینیل کلراید غیرپلاستیک شده، که به نام UPVC شناخته می شود؛ اغلب اولین انتخاب برای پنجره های دوجداره است زیرا سایر (قاب چوب و آلومینیومی) گران تر هستند. پنجره های UPVC جدا از تمیز کردن -آب و ماده شوینده- و روغن کاری منظم لولاها، پنجره های UPVC عملاً نیازی به نگهداری ندارند. نگه داری UPVC بسیار ساده تر از پنجره های چوبی است که در طول عمر خود نیاز به مراقبت و نگهداری دارند. قاب های چوبی هر پنج سال یا بیشتر نیاز به رنگ آمیزی دارند. این یک امتیاز مثبت برای انتخاب این نوع پنجره دوجداره است، زیرا هزینه های نگهداری بسیار پایین خواهد بود.

زمانی که پنجره های یو پی وی سی برای اولین بار بیرون آمدند، فقط به رنگ سفید بودند؛ اما امروزه، انتخاب های بسیار بیشتری وجود دارد و می توان آنها را تقریبا به هر شکلی و هررنگی ساخت. حتی میتوان طوری UPVC را تولید کرد که جلوه ای شبیه چوب داشته باشد.

برای حرفه ای تر شدن در صنعت در و پنجره نرم افزار مستروین را به شما پیشنهاد می دهیم.

پنجره های آلومینیومی

یکی دیگر از گزینه های جذاب برای قاب پنجره که به دلیل ظاهر باریک آن محبوب است، آلومینیوم میباشد. آلومینیوم به اندازه UPVC از نظر حفظ حرارتی کارآمد نیست، اما ظاهری مدرن ارائه می دهد و اغلب درساختمان های مدرن استفاده می شود. نگهداری از پنجره های آلومینومی راحت است اما از لحاظ اقتصادی نسبت به UPVC هزینه بیشتری دارد.

پنجره های چوبی

هیچ چیز، زیبایی قاب پنجره های چوبی که به خوبی نگهداری شده اند را ندارد. یک پنجره چوب سخت با کیفیت یک سرمایه گذاری خوب برای خانه است و می تواند ارزش قابل توجهی را به ملک اضافه کند. چوب قدیمی‌ترین ماده برای قاب پنجره‌هاست، و اگر به خوبی از آنها مراقبت شود، می‌تواند سال‌ها دوام بیاورند. بزرگترین عیب قاب های چوبی این است که نگهداری بالایی می طلبند و نیاز به توجه زیادی دارند. همچنین هزینه قاب های چوبی از آلومینیوم و UPVC بالاتر است.

سخن آخر

پنجره‌های دوجداره می‌توانند تا ده درصد گرمای بیشتری را در خانه شما حفظ کنند، و ۲۵ سال یا بیشتر دوام بیاورند، و امنیت خانه را بیشتر کنند. این یعنی هر هزینه ای که برای پنجره های دوجداره بکنید بازدهی طولانی مدت خواهد داشت. علاوه به مطالبی که در این مقاله توضیح دادیم وارداتی بودن یا تولید داخل بودن مواد استفاده شده در قیمت پنجره دوجداره تاثیر میگذارد.

0 0 رای ها
امتیاز شما

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها