تاثیر رنگ بندی پنجره در دکوراسیون خانه

رنگ بندی پنجره

رنگ پنجره سفید مشکی و انواع رنگ ها : رنگ های مناسب برای فضاهای یک ساختمان یکی از جنبه های مهم طراحی داخلی است.  رنگ ها به دو دسته تقسیم می شوند: طیف های گرم و سرد.  به دلیل تاثیر رنگ بر روحیه افراد، هنگام انتخاب رنگ دیوار، در و پنجره و کف، مهم است که هدف فضا را در نظر داشته باشید. رنگ پنجره ها و درها میتواند با طیف های رنگی مختلف یا پرداخت شده با دانه چوبی عرضه شود ولی انتخاب رنگ درست برای فضای مناسب بخش کلیدی است.

البته اکثر طراحان داخلی توصیه می کنند قبل از اینکه تصمیم بگیرید از کدام رنگ پنجره استفاده کنید، ابتدا رنگ دیوار خود را انتخاب کنید، زیرا سطح قاب پنجره کمتر از کل دیوار است و رنگ دیوار میتواند به تصمیم گیری شما در انتخاب رنگ کمک کند.  به طور کلی کار یک پنجره در خانه فراتر از فراهم کردن نور طبیعی و دید به بیرون است. رنگ قاب یک پنجره می تواند بر فضای خانه تاثیرگذارباشد. این تاثیر هم بر دکوراسیون داخلی و هم نمای بیرونی ساختمان باشد.

رنگ پنجره سفید مشکی

رنگ بندی انواع پروفیل پنجره ها

رنگ یک ابزار تزئینی قدرتمند است. رنگ‌ پروفیل و پوشش‌هایی که برای شیشه انتخاب می‌کنید بر محو شدن یا متمایز دیده شدن پنجره‌ها اثر دارند. پنجره ها در حس و حال محیط اطراف تاثیر می‌گذارند. در حال حاضر رنگ سفید بیشترین استفاده را در در و پنجره های UPVC و رنگ نقره ای در پروفیل های آلومینیومی دارد. هرچند با پیشرفت  صنعت طراحی داخلی و گرایش عامه مردم به استفاده از هنر متخصصان این حوزه برای دکوراسیون خانه، رنگ های دیگر نیز به بازار پروفیل های در و پنجره ورود پیدا کردند.

توصیه می شود واحد پنجره رنگی تیره تر در برابر دیوارهای سفید یا حتی روشن تر داشته باشد تا بتواند به نقطه کانونی برای طراحی دکوراسیون تبدیل شوند. امروزه در و پنجره های UPVC و آلومینیومی طیف بسیار وسیعی از رنگ‌های تیره و روشن دارند ، از جمله این رنگ ها، آبی، سبز، خاکستری و قهوه‌ای می باشد. رنگ بندی در پنجره های UPVC به صورت روکش اکریلیک لمینت شده است. روکش اکریلیک محو، خراشیده یا پودر نمیشود.

پروفیل های آلومینیومی نیز با فرایند انادایز شدن، رنگ های بسیار جذابی به خود میگیرند. این رنگ ها آلومینیوم را در برابر عناصر تخریب مثل خوردگی و پوسیدگی محافظت میکند.در آخر به یاد داشته باشید که رنگ یراق آلات، ضامن و لولا برای ایجاد جلوه بصری عالی به اندازه رنگ‌های قاب پنجره و تزئینات مهم هستند.رنگ اکریلیک روی پروفیل پنجره دوجداره UPVC هنگام  خروج پروفیل از قالب‌های اکسترود، تزریق می‌شود.

 برای خرید نرم افزار بهینه سازی برش پروفیل مستروین پلاس با ما تماس بگیرید .

تاثیر رنگ بر دکوراسیون داخلی

هدف یک رنگ بسیار بیشتر از زیبا جلوه دادن یک اتاق است، زیرا این رنگ است که بر خلق و خوی ما و وضعیت روحی ما تاثیر می گذارد. رنگ ها می توانند حس کوچک یا بزرگ بودن اتاق را به مخاطب القا کنند. البته درست که سبک پنجره نیز در ایجاد این حس بی تاثیر نیست. رنگ ها به شدت بر روحیه بیننده تاثیر می گذارند؛ برای مثال یک اتاق کوچک با نور زیاد خورشید و پنجره های بزرگ به رنگ سفید نیاز دارد تا روشن و بزرگ به نظر برسد. از مثال های دیگر تاثیر رنگ بر افراد این است که اغلب در فضای داخلی رستوران‌ها برای افزایش اشتها رنگ‌های زرد، نارنجی و قرمز به کار میبرند.

تاثیر رنگ ها بر فضای خانه

آبی

آبی یک رنگ آرامش بخش است. برای کاهش ضربان قلب، تنفس، اشتها و متابولیسم شناخته شده است. حس آرامش را القا می کند. اما استفاده نامناسب یا بیش از حد از آن نیز می تواند به فضایی تاریک منجر شود. پس اگر رنگ دیوار ها را طیفی از آبی انتخاب کردید؛ مطمئن شوید که رنگ پنجره ها سفید یا طوسی باشد. به طور کلی آبی، به عنوان رنگ مورد علاقه جهان در نظر گرفته می شود و استفاده از این رنگ در در و پنجره های  اتاق خواب، دفاتر و اتاق های بسیار آفتابی مناسب است.

سبز

رنگ سبز هنگامی که با سفید یا خاکستری ترکیب می شود، ترکیبی عالی برای اتاق نشیمن ایجاد می کند. این یک رنگ سلطنتی در میان دیگر رنگ ها است. رنگ سبز در قاب پنجره، به اتاق جلوه‌ای دراماتیک، باوقار و عرفانی می‌دهد. سبز همچنین القاگر حس معنویت و آرامش بر ذهن و سیستم عصبی می باشد.

قرمز

قرمز یک رنگ محرک فیزیکی است. اشتها، ضربان قلب و تنفس را افزایش می دهد. همچنین نماد خطر و اشتیاق است. این رنگ برای پنجره های آشپزخانه مناسب است البته قرمز در کنار رنگ های خنثی در اتاق خواب نیز می تواند جذاب باشد.

نارنجی

این رنگ کمی بحث برانگیز در نظر گرفته می شود، مردم یا آن را دوست دارند یا از آن متنفرند. این رنگ نشان دهنده شادی، اشتیاق، خلاقیت، موفقیت و تحرک است. گفته می شود که اثرات فیزیکی آن شامل افزایش اکسیژن رسانی، متابولیسم و ​ اشتها است. از این رنگ می توانید برای پنجره های سالن های ورزشی، اتاق کودک، دفتر کار و یا اتاق نشیمن استفاده کنید.

رنگ زرد

این رنگ نیز مانند رنگ های گرم دیگر، متابولیسم را افزایش می دهد، علاوه بر این زرد نشان دهنده شادی، راحتی و انرژی است.  رنگ زرد باید با احتیاط استفاده شود، اگر از آن در قاب پنجره استفاده می کنید، باید روشنی بیش از حد آن را با رنگ های سرد مثل خاکستری بگیرید. همچنین به کار گیری از رنگ زرد باید در طیف مناسب باشد؛ در غیر این صورت به جای انرژی مثبت و احساسات خوش بینانه، حس بیماری  و بی حالی را القا خواهد کرد.

سیاه

رنگ مشکی با سوگواری، ظرافت، وقار و جسارت همراه است. رنگ مشکی درک از عمق ایجاد می‌کند و توصیه می‌شود که به مقدار کم از آن استفاده کنید، زیرا مشکی بیش از حد می‌تواند باعث افسردگی شود. بهتر است رنگ های روشن و گرم در دیوار و مشکی برای قاب پنجره استفاده شود تا دکوراسیون خانه به زیبایی خودنمایی کند.

اکثر تولید کننده های درب و پنجره دارای روکش‌های طراحی شده‌ای هستند که بنا به سلیقه مشتری قابلیت اجرا بر روی پروفیل را دارند. اما شاید طرح‌های موجود جوابگوی همه سلایق نباشد به همین دلیل شما میتوانید خودتان طرح و رنگ دلخواهتان را اجرا کنید. با استفاده از نرم افزار های طراحی در و پنجره مانند نرم افزار مستروین، نه تنها می توانید هر طرحی از در و پنجره را مطابق میلتان است را ایجاد کنید، بلکه حتی رنگ آمیزی و انواع پروفیل را، با امکان مقایسه قیمت، برای طرح خود امتحان کنید.

0 0 رای ها
امتیاز شما

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها