تعویض پنجره لولایی به کشویی

تعویض پنجره لولایی به کشویی

تبدیل پنجره لولایی به کشویی از پرکاربردترین انواع پنجره های دوجداره در ساختمان ها می باشند. پنجره های لولایی از پرکاربردترین مدل های مورد استفاده در ساخت پنجره بودند و تا اینکه بعد ها انواع پنجره های کشویی به بازار ورود پیدا کردند. به طور کلی پنجره UPVC یا آلومینیومی مدل لولایی قابل تبدیل به پنجره کشویی نمی باشند ، به این دلیل که ساختار و نوع این دو پنجره از نظر ساخت پروفیلی متفاوت می باشد. اگر میخواهید به جای پنجره لولایی پنجره کشویی داشته باشید، باید کل واحد پنجره را با یک مدل کشویی تعویض کنید.

 

 برای طراحی و اطلاع از قیمت نرم افزار پنجره  با ما تماس بگیرید .

ویژگی های پنجره کشویی و تبدیل پنجره لولایی به کشویی

در پنجره کشویی از نوع خاصی از پروفیل که بصورت کشویی بوده استفاده می شود. نوع عملکرد آن بطوریست که یک لنگه ثابت شده و لنگه ی دیگر در همان جای بر روی ریل از چپ به راست یا بالعکس حرکت میکند تا روی لنگه ثابت قرار بگیرد. لنگه متحرک توسط یراق آلات از  همه طرف قفل شده و کاملا عایق است. البته عایق بودن این مدل از پنجره لولایی مقداری کمتر است. البته پنجره های کشویی مدل لیفت اند اسلاید در عایق بودن عملکرد بسیار خوبی دارد و با پنجره های لولایی رقابت میکند.

پنجره های کشویی معمولا اندازه بزرگتری دارند، و پروفیل پنجره نماهای بیرونی و نور خورشید بیشتری نسبت به پنجره های سنتی لولایی فراهم می کند. تهویه هوا نیز در مدل کشویی بهتر است، زیرا وقتی پنجره را باز می گذارید از تمام ارتفاع پنجره ،هوا تهویه می شود.

کار کردن با پنجره‌های کشویی ساده است. این برای مکان‌هایی که دسترسی به آن‌ها سخت است، مانند بالای سینک‌های آشپزخانه یا در حمام‌های کوچک ایده‌آل است. پنجره‌های کشویی بدون استفاده از فنر، قرقره یا میل لنگ در امتداد مسیر می‌لغزند. این بدان معنی است که آنها نسبت به سایر سبک های پنجره به قطعات متحرک کمتری برای عملکرد نیاز دارند؛ که این تعمیر و نگهداری را نسبتاً ساده می کند. علاوه بر این، در خانه‌هایی با سقف‌های پایین‌تر، پنجره‌های بلند و بزرگ کشویی می‌توانند چشم اندازه اتاق را به طوری افقی کشیده تر کنند و سقف ها را کمی بلندتر نشان دهند.

از جمله معایب این پنجره ها می توان به تمیزکاری سخت آن اشاره کرد؛ مسیر U شکل یک پنجره کشویی به مرور زمان خاک را جمع‌آوری می‌کند که نیاز به تمیز کردن منظم دارد در غیر این صورت کار کردن با پنجره دشوارتر می‌شود. اگر شما در محیط های پر گرد و غبار زندگی میکنید ای نوع پنجره به دلیل عایق بندی ضعیف تر نسبت به لولایی و تمیزکاری دشوارتر گزینه مناسبی نیست. همچنین برخلاف پنجره‌های لولایی، طرف بیرونی پنجره‌های کشویی بسیار سخت تمیز میشوند، و در طبقات بالا ممکن است این مسئله مشکل ساز باشد.

لیفت اند اسلاید یه مدل از پنجره های کشویی است که به راحتی و با فشار یک انگشت باز میشود.

تبدیل پنجره لولایی به کشویی

ویژگی های پنجره لولایی

پنجره های لولایی مدل های مختلفی دارند، این مدل ها شامل تک حالته و دو حالته میشود. بازشو پنجره لولایی تک حالته به قاب پنجره متصل می باشد، و از بغل به کمک لولاها به داخل و یا بیرون باز می شود و قابل تنظیم است. در پنجره لولایی دو حالته، باز شدن بر روی دو محور عمودی و افقی با استفاده از یک دستگیره انجام میشود. پنجره های لولای مانند پنجره های کشویی میتوانند هم لنگه ثابت داشته باشند و هم لنگه بازشو، این این شباهت این دو پنجره محسوب میشود.

از جمله ویژگی های این پنجره عایق بندی با عملکرد بالا در برابر انتقال حرارتی، گرد و غبار و آلودگی صوتی میباشد. همچنین این پنجره ها هنگام باز و بسته شدن صدایی ایجاد نمیکنند برخلاف پنجره‌های کشویی که هنگام باز شدن سر و صدای بیشتری تولید میکند. لازم به ذکر است که از لحاظ اقتصادی پنجره های لولایی مقرون به صرفه تر از پنجره های کشویی هستند.

انواع پروفیل برای پنجره های کشویی و لولایی

پروفیل UPVC  وینیل پی وی سی به دلیل رسانایی حرارتی بسیار کم، ماده ای کم هزینه و بسیار کارآمد است.

پروفیل آلومینیومی: در حالیکه آلومینیوم زیبا، ظریف با نگهداری کم است؛ ولی آلومینیوم گرما و سرما را خیلی سریع از دست می دهد و انتقال حرارتی بالایی دارد.

پنجره های لولایی دوحالته به دلیل باز شدن در دو محور افقی و عمودی میتوانند بدون باز شدن کامل، هوا را تهویه کنند.

پنجره مناسب برای خانه ها

به طور کلی برای این که بفهمید کدام پنجره مناسب خانه شماست، اندازه و شکل باز شدن پنجره را در نظر بگیرند. اگر فضای باز شدن زیادی برای پنجره دارید، معمولاً پنجره‌های کشویی گزینه بهتری هستند. اگر میخواهید دید به بیرون محدود باشد، پنجره های آویزان یک انتخاب عالی هستند. در ضمن در محیطی که پنجره لولایی استفاده میشود، نباید مانعی وجود داشته باشد. وجود پرده، وسایل تزئینی و دیگر المان های فضا می تواند در باز و بسته شدن پنجره لولایی تداخل ایجاد کند. البته در این مکان ها میتوان پنجره لولایی دوحالته به کار برد که این مشکل را ندارد ولی تهویه هوای محدودتری دارد. علاوه بر این ها، اگر دهانه پنجره در ارتفاع باشد، پنجره‌های کشویی با توجه به اینکه لغزش افقی آسانی دارند، پنجره‌های کشویی منطقی است. در کنار شکل کلی، ابعاد نیز هنگام در نظر گرفتن سبک های پنجره جایگزین اهمیت دارند. پنجره‌های لولایی معمولاً طول بیشتری نسبت به عرض دارند. پنجره‌های کشویی جایگزین معمولاً عرض بیشتری نسبت به طول را دارا هستند.

0 0 رای ها
امتیاز شما

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها