الزامات فنی ساخت پنجره های UPVC شامل چه مواردی است؟

الزامات فنی ساخت پنجره های UPVC شامل چه مواردی است؟

پنجره های  UPVCگزینه ای مقرون به صرفه، بادوام و از نظر صرفه جویی در انرژی، کارآمد هستند. هنگامی که مزایای استفاده از پروفیل پنجره های  UPVCرا میبینیم، درک میکنیم که چرا یکی از رایج ترین مواد مورد استفاده برای پنجره ها در سراسر کشور است. در اینجا، ما به بخش های فنی‌تر در مورد پنجره‌های  UPVCمیپردازیم تا بفهمیم دقیقاً چه چیزی باعث می‌شود که پنجره های  UPVCاینقدر محبوب باشند.

برخی از بزرگترین مزایای  UPVCعبارتند از:

آسان بودن نگهداری و تمیز کردن

پوسیده و پیچ خورده نمیشود

قابلیت بازیافت برای  UPVCهای جدید و دوستدار محیط زیست بودن

 

 UPVCچیست؟

UPVCمخفف پلی وینیل کلراید پلاستیکی نشده است و این یک ماده فوق‌العاده همه کاره است که می‌تواند برای چیزهای مختلفی مثل ساخت پنجره‌ها، درها، مواد لوله‌کشی و حتی نگهدارنده‌های دندان استفاده شود.

UPVCاولین بار در آلمان در دهه 1960 استفاده تجاری شد. قبل از آن، تولید کنندگان از پلی وینیل کلراید(PVC)  استفاده می کردند، اما طول عمر کم آن باعث شد که محبوبیتش از بین برود. وقتی تولیدکنندگان متوجه شدند که با حذف کردن نرم کننده ها، PVC  بسیار سرسخت تر میشود، UPVC مدرن متولد شد!، البته موادی دیگری مانند پایدار کننده ها هم به ترکیب اضافه شد.

ساخت درب و پنجره با کیفیت راحت نیست و معیار های زیادی باید رعایت شود

UPVC چگونه ساخته می شود؟

UPVC یک نسخه سفت و سخت از پلیمر پلی وینیل کلراید است. به منظور مناسب ساختن این ماده برای استفاده در ساخت پنجره‌ها و درب‌ها، تعدادی افزودنی خاص در ترکیب گنجانده شده اند تا مقاومت در برابر ضربه، ثبات رنگ و عملکرد طولانی‌مدت به آن بدهد.

برای تولید پروفیل یک فرآیند شکل دهی با کارایی بالا لازم است تا پروفیل هایی ایجاد کنند که ترکیب و ویژگی‌های لازم برای ساخت و مونتاژ بسیاری از اجزای مورد نیاز پنجره‌ها و درب‌ها را جا دهد.

پروفیل ها با اندازه های مناسب برش داده می شوند و تعدادی عملیات ماشینکاری روی آنها انجام داده شده تا سخت افزار روی محصول نهایی نصب و مسیرهای تخلیه آب ایجاد شود. سپس با استفاده از جوشکاری ذوب حرارتی و/یا تثبیت‌های مکانیکی به یکدیگر متصل می‌گردند تا پیکربندی مورد نظر محصول را تشکیل دهند. بخش‌های تقویت‌کننده فولادی یا آلومینیومی در داخل پروفیل‌های UPVC، در صورت لزوم، برای ایجاد استحکام بیشتر ثابت می‌شوند. یراق آلات دیگر را می توان برای بهبود عملکرد حرارتی و نگهداری بیشتر پیچ استفاده کرد.

 

الزامات فنی برای ساخت

پروفیل

انواع پروفیلی نظیر فریم، سش و مولیون قاب در نظر گرفته می شود زیرا چهارچوب اصلی پنجره دوجداره است. پروفیل ها توخالی، چند محفظه ای و فولادی تقویت شده با ضخامت دیواره بیرونی 2.2 میلی متر هستند. نکته مهم این است که در هنگام تولید نباید پروفیل ها در معرض تابش نور آفتاب و آب باران قرار بگیرند.

 

ساخت و ساز در و پنجره ها

واحد پنجره با تمام گوشه ها، اتصالات ترانسوم / مولیون میتر و جوشکاری همجوشی طراحی شده است. کل پنجره از فولاد تقویت تشکیل شده که یکپارچگی ساختاری قاب را بیشتر می کند. واحد پنجره طوری طراحی شده که زهکشی آب از محفظه تقویت کننده عبور نمی کند. محصول باید فاقد هرگونه لبه های تیز باشد.

 

سخت افزار و اتصالات در و پنجره ها

تمام سخت افزارها از جمله اتصالات آن از مواد مقاوم در برابر خوردگی جوی محافظت شده است. در جایی که سخت افزار از طریق تقویت کننده ثابت می شود، تمام پیچ ها حداقل 2 میلی متر به تقویت کننده نفوذ می کنند. پنجره ها دارای طیف وسیعی از دستگاه های امنیتی مانند قفل چند نقطه ای از جمله اسپانیولت با گیره قارچی هستند. دستگیره ها و قفل ها به گونه ای طراحی شده اند که با هیچ مکانیزمی نمی توانند از بیرون آزاد شوند.

 

جزئیات زیادی باید در رابطه با ساخت پنجره های UPVC رعایت شود

 

نصب و راه اندازی

قبل از نصب پنجره ها آن ها مستقیم روی زمین قرار ندهید و نگذارید رطوبت به آن ها برسد. سیستم های پنجره را می توان به طور مستقیم به آجرکاری یا سازه اطراف با استفاده از اتصالات اختصاصی و درزگیر سیلیکونی ثابت کرد. بعد از نصب UPVC باید حفره بین پنجره و دیوار با فوم pu پر شود.

 

لعاب کاری  یا مونتاژ پنجره

سیستم پنجره را می توان به صورت داخلی یا خارجی با شیشه های تک جداره در 4 میلی متر، 5 میلی متر، 6 میلی متر و شیشه دو جداره تا 30 میلی متر جدا کرد. معمولا  از نوار درزبندی EPDM که کیفیت بالایی دارد استفاده میشود. از این نوار برای عایق و درزگیر به کار میرود. همچنین استفاده از گالوانیزه با ضخامت ورق حداقل ۱/۵ میلی متر پیشنهاد شود.  در ضلع دستگیره پنجره دوجداره UPVC از گالوانیزه یکپارچه استفاده شود .

 

زهکشی آب

زهکشی آب در پروفیل انجام می شود تا اطمینان حاصل شود که اگر آب به دلیل باز بودن پنجره بیاید، بلافاصله تخلیه می شود. از هر طرف ۳ تا ۱۰ سانتی متر فاصله شیار تخلیه از گوشه داخل قاب با در نظر گرفتن تقارن در نظر گرفته شود.

بهتر است که شیار تخلیه آب افقی زیر بازشو و در پروفیل میانی تعبیه شود، و در نظر داشته باشید که شیار تخلیه نباید در قاب بیرون بازشو پنجره دوجداره باشد. همچنین شیار تخلیه و گالوانیزه نباید به هم متصل باشند. میتوانید که محل و تعداد شیار های تخلیه را مطابق اقلیم منطقه بسازید.

 

سخن پایانی

دنیای پروفیل ها و درب و پنجره های UPVC وسعت زیادی دارد، و هر نوعی از پروفیل UPVC کاربرد مخصوص خودش را دارد. در این مقاله ما به شما باید ها و نباید های پنجره های UPVC را توضیح دادیم که کمک میکند بهتر تولید کننده ها و محصولاتشان را بشناسید.

 

0 0 رای ها
امتیاز شما

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها